SAIL

Studi sull’apprendimento e l’insegnamento linguistico


Aims & Scope
The series is the expression of the Center for Research on Teaching of Languages, which in Edizioni Ca’ Foscari also has a magazine, Linguistics Education - Language Education, EL.LE, and a necklace, Intercultural Communication, COMINT, dedicated to this important but overlooked aspect of language mastery. In the series, the volumes of which are approved by three blind referees before publication, are three types of search space: a. studies on the epistemologic nature of the science that studies language education, in the wider meaning that includes Italian mother tongue, second and foreign, modern languages and classical ones; b. operational studies on methods, strategies, language teaching methodologies; c. quantitative and qualitative surveys on particular aspects of language teaching in the various training areas. The collection hosts studies of scholars working both at Ca’ Foscari University and in other institutions.
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License 
Latest published volume

Edited book

Educazione linguistica inclusiva INFO +


Riflessioni, ricerche ed esperienze



edited by

Michele Daloiso    Università degli Studi di Parma, Italia    

Marco Mezzadri    Università degli Studi di Parma, Italia    

PDF

Abstract +

Submitted: May 27, 2020
Published: Feb. 23, 2021

Table of contents
Michele Daloiso    Marco Mezzadri   
Feb. 23, 2021
PDF
Sezione 1 • Questioni teoriche e riflessioni interdisciplinari
Qualche ponte per una riflessione comune
Davide Astori   
Feb. 23, 2021
  • search 15 view
  • file_download 4 download
  • search 23 view
  • file_download 9 download
Elisabetta Bonvino    Elisa Fiorenza   
Feb. 23, 2021
  • file_download 5 download
Origini e stato dell’arte della ricerca italiana
Michele Daloiso   
Feb. 23, 2021
  • search 14 view
  • file_download 10 download
  • search 14 view
  • file_download 9 download
Come superare il Deficit comunicativo extra- e paralinguistico
Matteo Santipolo   
Feb. 23, 2021
  • file_download 4 download
Sezione 2 • La formazione degli insegnanti
Marco Mezzadri    Giulia Tonelli   
Feb. 23, 2021
  • search 12 view
  • file_download 4 download
Proposta di uno strumento di indagine e alcuni dati da un’indagine in Lombardia
Paola Solerti   
Feb. 23, 2021
  • search 17 view
  • file_download 6 download
Sezione 3 • Ricerche, percorsi e strumenti per la glottodidattica inclusiva
Un’indagine comparativa sui manuali di inglese americano e d’italiano per stranieri
Michele Daloiso    Barbara D’Annunzio   
Feb. 23, 2021
  • search 16 view
Un supporto per una didattica inclusiva?
Claudio Garibaldi   
Feb. 23, 2021
  • search 16 view
  • file_download 5 download
Biografie linguistiche in Rete
Maria Cecilia Luise    Giulia Tardi   
Feb. 23, 2021
Sezione 3 • L’inclusione degli alunni stranieri
  • search 13 view
Percorsi per un’educazione linguistica inclusiva
Gabriele Pallotti    Stefania Ferrari   
Feb. 23, 2021
App e italiano L2 per migranti
Simone Torsani    Fabrizio Ravicchio   
Feb. 23, 2021
  • file_download 5 download
Uno studio di caso con bambini stranieri di prima e di seconda generazione
Victoriya Trubnikova   
Feb. 23, 2021
Sezione 5 • L’inclusione di studenti con bisogni speciali
Peculiarità e limiti nella didattica di una lingua non vocale e non scritta
Maria Roccaforte   
Feb. 23, 2021
  • search 28 view
  • file_download 15 download