Series | SAIL
Volume 7 | Review | Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

open access | peer reviewed
    edited by
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile

Abstract

Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.

Keywords edulinguisticaWorld Englisheducational linguisticsEuropean Language Teaching AssociationsSpecial Educational NeedsTFADidactics of CultureItalyEurope, ItalyMultilingual learning approachflipped trainingItalian Language AcquisitionTeaching variety-modelsForeign Language TeachingEFL in italian schoolsEuropean language policiesCommon European FrameworkInterlinguistic Intercultural mediationLanguage EducationForeing language TeachingLanguage PolicyCommunicative intercultural competenceLegislationIntercomprehensionEarly foreing language learningPASlinguistica educativaLanguage educationItalian professional trainingMixed abilities classesglottodidatticaformazione insegnantiItalian Education SystemLinguistic proficiencyItalian Schools Language PolicyIntroduzione, politica linguisticaInternationally adopted individuals

Permalink http://doi.org/10.14277/978-88-6969-072-3 | e-ISBN 978-88-6969-072-3 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-073-0 | Published March 1, 2016 | Language it

downloadfile_download

  • file_download 1220
  • search 3372

Table of contents