Series | SAIL
Volume 7 | Review | Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

open access | peer reviewed
    edited by
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile

Abstract

Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.

Keywords Language EducationedulinguisticaEuropean language policiesInterlinguistic Intercultural mediationItalian Education SystemTFASpecial Educational Needsformazione insegnantiPASEurope, Italyeducational linguisticsIntercomprehensionLinguistic proficiencyTeaching variety-modelsMultilingual learning approachMixed abilities classesLanguage Policyflipped trainingItalian Language AcquisitionItalian professional trainingInternationally adopted individualsCommunicative intercultural competenceIntroduzione, politica linguisticaEuropean Language Teaching AssociationsLanguage educationItalyLegislationglottodidatticaCommon European FrameworkForeing language TeachingDidactics of CultureItalian Schools Language Policylinguistica educativaEarly foreing language learningForeign Language TeachingEFL in italian schoolsWorld English

Permalink http://doi.org/10.14277/978-88-6969-072-3 | e-ISBN 978-88-6969-072-3 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-073-0 | Published March 1, 2016 | Language it