Series | SAIL
Volume 7 | Review | Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

open access | peer reviewed
    edited by
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile

Abstract

Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.

Keywords Foreing language Teachinglinguistica educativaIntercomprehensionLanguage EducationItalyEuropean language policiesPASForeign Language TeachingEurope, ItalyLanguage educationeducational linguisticsEuropean Language Teaching AssociationsItalian professional trainingCommunicative intercultural competenceglottodidatticaItalian Schools Language PolicyDidactics of CultureCommon European FrameworkedulinguisticaLanguage PolicySpecial Educational NeedsEarly foreing language learningWorld EnglishInterlinguistic Intercultural mediationMultilingual learning approachItalian Language AcquisitionInternationally adopted individualsTFAflipped trainingformazione insegnantiEFL in italian schoolsLinguistic proficiencyMixed abilities classesIntroduzione, politica linguisticaItalian Education SystemLegislationTeaching variety-models

Permalink http://doi.org/10.14277/978-88-6969-072-3 | e-ISBN 978-88-6969-072-3 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-073-0 | Published March 1, 2016 | Language it