Le lingue in Italia, le lingue in Europa: dove siamo, dove andiamo
edited by
abstract
Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.
Italian Schools Language Policy • glottodidattica • flipped training • Common European Framework • TFA • Italian Language Acquisition • Language Education • Early foreing language learning • Italy • Language Policy • Multilingual learning approach • Special Educational Needs • formazione insegnanti • edulinguistica • Communicative intercultural competence • linguistica educativa • Foreing language Teaching • Interlinguistic Intercultural mediation • Foreign Language Teaching • European Language Teaching Associations • PAS • Intercomprehension • educational linguistics • Mixed abilities classes • Teaching variety-models • World English • Legislation • Language education • EFL in italian schools • Linguistic proficiency • Didactics of Culture • European language policies • Italian professional training • Introduzione, politica linguistica • Europe, Italy • Internationally adopted individuals • Italian Education System