EL.LE Educazione Linguistica. Language Education

Journal | EL.LE
Monographic journal issue | 6 | 3 | 2017

Bisogni linguistici specifici e accessibilità glottodidattica. Nuove frontiere per la ricerca e la didattica

open access | peer reviewed
    edited by
  • Michele Daloiso - Università degli Studi di Parma, Italia - email
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile
Abstract

Keywords Italian literatureDidactic actionPlurilingualismAccessibilityChinese readingOrthographic processingLanguage disordersPhonological processingLatinLanguage teaching accessibility modelAssessment modelBiLSChinese childrenLanguage assessmentChinese dyslexia morphological processingSpecific Language NeedsDitacticsCognitive LinguisticsIndividualisationVocabularyFeedbackItalian L2Developmental dyslexiaIndividualised language teachingAssessmentSpecific Linguistic NeedsReading comprehensionGrammar instructionDyslexiaInput processing

Permalink http://doi.org/10.30687/ELLE/2280-6792/2017/18 | Published Nov. 30, 2017 | Language it

Se trovi interessanti le nostre pubblicazioni e vuoi ricevere aggiornamenti sulle prossime uscite, iscriviti ora alla nostra newsletter.

x

Newsletter