EL.LE Educazione Linguistica. Language Education

Rivista | EL.LE
Fascicolo monografico | 6 | 3 | 2017

Bisogni linguistici specifici e accessibilità glottodidattica. Nuove frontiere per la ricerca e la didattica

open access | peer reviewed
    a cura di
  • Michele Daloiso - Università degli Studi di Parma, Italia - email
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile
Abstract

Keywords Chinese dyslexia morphological processingChinese readingAssessmentAccessibilityCognitive LinguisticsInput processingLanguage teaching accessibility modelAssessment modelGrammar instructionIndividualised language teachingItalian L2IndividualisationPhonological processingPlurilingualismLanguage disordersDevelopmental dyslexiaDyslexiaVocabularyItalian literatureSpecific Language NeedsLatinDidactic actionSpecific Linguistic NeedsChinese childrenLanguage assessmentOrthographic processingReading comprehensionDitacticsBiLSFeedback

Permalink http://doi.org/10.30687/ELLE/2280-6792/2017/18 | Pubblicato 30 Novembre 2017 | Lingua it