Rivista | EL.LE
Fascicolo monografico | 6 | 3 | 2017

Bisogni linguistici specifici e accessibilità glottodidattica. Nuove frontiere per la ricerca e la didattica

open access | peer reviewed
    a cura di
  • Michele Daloiso - Università degli Studi di Parma, Italia - email
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile
Abstract

Keywords DyslexiaDidactic actionSpecific Linguistic NeedsCognitive LinguisticsLanguage assessmentChinese childrenAssessmentDevelopmental dyslexiaChinese dyslexia morphological processingVocabularyOrthographic processingAccessibilityGrammar instructionLatinLanguage disordersAssessment modelSpecific Language NeedsIndividualised language teachingItalian L2Language teaching accessibility modelPlurilingualismFeedbackChinese readingIndividualisationBiLSPhonological processingReading comprehensionInput processingDitacticsItalian literature

Permalink http://doi.org/10.30687/ELLE/2280-6792/2017/18 | Pubblicato 30 Novembre 2017 | Lingua it