EL.LE

Educazione Linguistica. Language Education

Bisogni linguistici specifici e accessibilità glottodidattica. Nuove frontiere per la ricerca e la didattica

open access | peer reviewed
    a cura di
  • Michele Daloiso - Università degli Studi di Parma, Italia - email
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile
Abstract

Keywords VocabularySpecific Language NeedsLatinReading comprehensionGrammar instructionPlurilingualismDyslexiaDevelopmental dyslexiaIndividualised language teachingLanguage assessmentAccessibilityBiLSChinese childrenInput processingItalian L2Assessment modelFeedbackSpecific Linguistic NeedsDidactic actionAssessmentLanguage teaching accessibility modelOrthographic processingDitacticsIndividualisationChinese dyslexia morphological processingLanguage disordersItalian literatureChinese readingPhonological processingCognitive Linguistics

Permalink http://doi.org/10.30687/ELLE/2280-6792/2017/18 | Pubblicato 30 Novembre 2017 | Lingua it