EL.LE Educazione Linguistica. Language Education

Journal | EL.LE
Monographic journal issue | 6 | 3 | 2017

Bisogni linguistici specifici e accessibilità glottodidattica. Nuove frontiere per la ricerca e la didattica

open access | peer reviewed
    edited by
  • Michele Daloiso - Università degli Studi di Parma, Italia - email
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile
Abstract

Keywords Reading comprehensionAssessment modelCognitive LinguisticsSpecific Language NeedsChinese dyslexia morphological processingIndividualisationOrthographic processingIndividualised language teachingPhonological processingFeedbackDyslexiaAccessibilityLanguage disordersDevelopmental dyslexiaDitacticsItalian L2BiLSItalian literatureAssessmentLanguage assessmentChinese readingChinese childrenPlurilingualismDidactic actionLatinInput processingGrammar instructionSpecific Linguistic NeedsVocabularyLanguage teaching accessibility model

Permalink http://doi.org/10.30687/ELLE/2280-6792/2017/18 | Published Nov. 30, 2017 | Language it

Se trovi interessanti le nostre pubblicazioni e vuoi ricevere aggiornamenti sulle prossime uscite, iscriviti ora alla nostra newsletter.

x

Newsletter