EL.LE Educazione Linguistica. Language Education

Journal | EL.LE
Monographic journal issue | 6 | 3 | 2017

Bisogni linguistici specifici e accessibilità glottodidattica. Nuove frontiere per la ricerca e la didattica

open access | peer reviewed
    edited by
  • Michele Daloiso - Università degli Studi di Parma, Italia - email
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile
Abstract

Keywords Phonological processingDyslexiaCognitive LinguisticsLanguage teaching accessibility modelChinese dyslexia morphological processingVocabularySpecific Language NeedsBiLSLanguage disordersDevelopmental dyslexiaFeedbackInput processingAssessmentItalian L2Language assessmentSpecific Linguistic NeedsChinese readingPlurilingualismDitacticsLatinAssessment modelIndividualisationItalian literatureAccessibilityGrammar instructionIndividualised language teachingOrthographic processingDidactic actionReading comprehensionChinese children

Permalink http://doi.org/10.30687/ELLE/2280-6792/2017/18 | Published Nov. 30, 2017 | Language it

Se trovi interessanti le nostre pubblicazioni e vuoi ricevere aggiornamenti sulle prossime uscite, iscriviti ora alla nostra newsletter.

x

Newsletter