Collana | Ca’ Foscari Japanese Studies
Volume 21 | Miscellanea | L’estetica del vuoto
Abstract
Questo volume fa seguito al International Festival Japan Contemporary Arts in Venice, The Aesthetics of Emptiness, organizzato nel 2022 dal Conservatorio di Musica Benedetto Marcello, dal Dipartimento di Studi sull’Asia e sull’Africa Mediterranea dell’Università Ca’ Foscari e dall’Accademia di Belle Arti di Venezia. La struttura del volume è pensata per far rivivere al lettore l’esperienza del Festival, anche attraverso contenuti multimediali, e condurlo ad approfondire alcuni dei temi emersi. Questo lavoro – fatto di suoni, silenzi, vuoti, pieni, presenze, assenze – è dedicato alla memoria di Bonaventura Ruperti.
Keywords Hagiwara Sakutarō • Shō • AKA Serial Killer • Emptiness • Adachi Masao • Japanese cinema • Japanese modernism • Ma • Etude III • Buddhism • Documentary • Japan aesthetics • Fūkeiron • Japanese film music • Lost decades • Silence and sound • Japanese ink painting (sumie) • Japanese art • Zeami Motokiyo • Music composition and childhood memory • Edogawa Ranpo • Akutagawa Ryūnosuke • Tanizaki Jun’ichirō • Aesthetics • Greek lullaby Κοιμήσου καί παρήγγειλα • Estetica del vuoto • Synaesthesia • Governmentality • Oguri Kōhei • Bushi • Auto-orientalismo • Mori Mariko • Toshio Hosokawa • Noh music • Film genres • Cinema • Lettera alla madre • Suzuki Daisetsu • Hosokawa • Calligraphy • Noh theater • Japanese music • Zen • Youth • Soundtrack • Medieval Japan • Japanese mouth organ • Architecture and emptiness • Calligraphy-painting • Japanese literature • Aesthetic of Emptiness
Permalink http://doi.org/10.30687/978-88-6969-701-2 | e-ISBN 978-88-6969-701-2 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-702-9 | Numero pagine 200 | Pubblicato 21 Aprile 2023 | Lingua en, it
Copyright © 2023 Silvia Rivadossi, Cecilia Franchini, Bonaventura Ruperti. This is an open-access work distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). The use, distribution or reproduction is permitted, provided that the original author(s) and the copyright owner(s) are credited and that the original publication is cited, in accordance with accepted academic practice. The license allows for commercial use. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.