Collana |
SAIL
Volume 7 | Recensione | Le lingue in Italia, le lingue in Europa: dove siamo, dove andiamo
Abstract
Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.
Keywords Internationally adopted individuals • Introduzione, politica linguistica • Italian Education System • PAS • Teaching variety-models • Legislation • Mixed abilities classes • Italian professional training • Didactics of Culture • Multilingual learning approach • Early foreing language learning • World English • Language Policy • Special Educational Needs • Language Education • Linguistic proficiency • glottodidattica • Foreing language Teaching • Italian Language Acquisition • Common European Framework • Interlinguistic Intercultural mediation • formazione insegnanti • linguistica educativa • Intercomprehension • Foreign Language Teaching • Language education • European Language Teaching Associations • Communicative intercultural competence • Europe, Italy • European language policies • edulinguistica • TFA • Italian Schools Language Policy • EFL in italian schools • Italy • educational linguistics • flipped training
Permalink http://doi.org/10.14277/978-88-6969-072-3 | e-ISBN 978-88-6969-072-3 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-073-0 | Pubblicato 01 Marzo 2016 | Lingua it
Copyright © 2016 Carlos Alberto Melero Rodríguez. This is an open-access work distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). The use, distribution or reproduction is permitted, provided that the original author(s) and the copyright owner(s) are credited and that the original publication is cited, in accordance with accepted academic practice. The license allows for commercial use. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.
Introduzione
1 Coordinate Europee e realtà italiana
2 Tre percorsi italiani
3 Alcune sfide per la glottodidattica italiana