Collana | Ca’ Foscari Japanese Studies
Volume 21 | Miscellanea | L’estetica del vuoto
Abstract
Questo volume fa seguito al International Festival Japan Contemporary Arts in Venice, The Aesthetics of Emptiness, organizzato nel 2022 dal Conservatorio di Musica Benedetto Marcello, dal Dipartimento di Studi sull’Asia e sull’Africa Mediterranea dell’Università Ca’ Foscari e dall’Accademia di Belle Arti di Venezia. La struttura del volume è pensata per far rivivere al lettore l’esperienza del Festival, anche attraverso contenuti multimediali, e condurlo ad approfondire alcuni dei temi emersi. Questo lavoro – fatto di suoni, silenzi, vuoti, pieni, presenze, assenze – è dedicato alla memoria di Bonaventura Ruperti.
Keywords Hosokawa • Hagiwara Sakutarō • Governmentality • Japanese literature • AKA Serial Killer • Ma • Aesthetic of Emptiness • Lost decades • Aesthetics • Noh music • Zen • Cinema • Edogawa Ranpo • Fūkeiron • Japanese ink painting (sumie) • Akutagawa Ryūnosuke • Auto-orientalismo • Japanese cinema • Medieval Japan • Lettera alla madre • Documentary • Adachi Masao • Calligraphy • Youth • Japanese modernism • Shō • Tanizaki Jun’ichirō • Toshio Hosokawa • Mori Mariko • Bushi • Synaesthesia • Japanese film music • Music composition and childhood memory • Etude III • Estetica del vuoto • Greek lullaby Κοιμήσου καί παρήγγειλα • Noh theater • Japanese music • Emptiness • Japanese mouth organ • Silence and sound • Calligraphy-painting • Zeami Motokiyo • Film genres • Oguri Kōhei • Soundtrack • Architecture and emptiness • Buddhism • Japanese art • Japan aesthetics • Suzuki Daisetsu
Permalink http://doi.org/10.30687/978-88-6969-701-2 | e-ISBN 978-88-6969-701-2 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-702-9 | Numero pagine 200 | Pubblicato 21 Aprile 2023 | Lingua en, it
Copyright © 2023 Silvia Rivadossi, Cecilia Franchini, Bonaventura Ruperti. This is an open-access work distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). The use, distribution or reproduction is permitted, provided that the original author(s) and the copyright owner(s) are credited and that the original publication is cited, in accordance with accepted academic practice. The license allows for commercial use. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.