Collana |
SAIL
Volume 7 | Recensione | Le lingue in Italia, le lingue in Europa: dove siamo, dove andiamo
Abstract
Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.
Keywords Internationally adopted individuals • Italian Language Acquisition • Foreign Language Teaching • Common European Framework • Europe, Italy • European Language Teaching Associations • Language education • Communicative intercultural competence • World English • Interlinguistic Intercultural mediation • EFL in italian schools • Legislation • Italian Schools Language Policy • Language Education • Introduzione, politica linguistica • Intercomprehension • Italian Education System • Teaching variety-models • Early foreing language learning • Foreing language Teaching • Italy • Multilingual learning approach • Italian professional training • TFA • Mixed abilities classes • PAS • Linguistic proficiency • Language Policy • European language policies • Special Educational Needs • Didactics of Culture
Permalink http://doi.org/10.14277/978-88-6969-072-3 | e-ISBN 978-88-6969-072-3 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-073-0 | Pubblicato 01 Marzo 2016 | Lingua it
Copyright © 2016 Carlos Alberto Melero Rodríguez. This is an open-access work distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). The use, distribution or reproduction is permitted, provided that the original author(s) and the copyright owner(s) are credited and that the original publication is cited, in accordance with accepted academic practice. The license allows for commercial use. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.
Introduzione
1 Coordinate Europee e realtà italiana
2 Tre percorsi italiani
3 Alcune sfide per la glottodidattica italiana