Collana |
SAIL
Volume 16 | Miscellanea | Travessias em língua portuguesa
Abstract
Il volume raccoglie dieci contributi di studiosi di diversa provenienza e di aree disciplinari attigue, con l’intento di mettere in dialogo approcci diversi allo studio della lingua portoghese e delle sue espressioni culturali. Gli studi di linguistica formale, l’osservazione dei fenomeni di variazione e delle differenze diatopiche e diastratiche della lingua portoghese, la caratterizzazione del portoghese europeo (PE) e del portoghese brasiliano (PB) anche attraverso l’analisi di pratiche culturali quali la pubblicità, il doppiaggio o la traduzione, possono dare un importante contributo allo sviluppo di una didattica più articolata del portoghese, sia come LM sia come LS, e propiziare una diffusione più consapevole delle culture cui questa lingua dà voce.
Keywords Advertising • Children’s literature • Lexicon • Psycholinguistics • Verb movement • All • Brazilian Portuguese • Japanese • Movie dialogues • Language learning • Italian publishing sector • Low adverbs • Subject Parameter • Portuguese authors • Language acquisition • Generic noun phrases • Intercultural competence • Referential (null) subject pronouns • Portuguese language • Principles and parameters • Degree modifier • Audiovisual translation • Icelandic • Syntax • Comparative analysis • Linguistic naturalism • Portuguese • Sociolinguistics • Language education • Cinque hierarchy • Portuguese literature • Todo • Null subject languages • Publishing market • Quantifier • Subject syntax • Word order • Head initial languages • Finnish • Indetermination • Intensifier • European Portuguese • Grammar • Translated works
Permalink http://doi.org/10.30687/978-88-6969-461-5 | e-ISBN 978-88-6969-461-5 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-486-8 | Pubblicato 09 Dicembre 2020 | Accettato 28 Luglio 2020 | Presentato 02 Ottobre 2019 | Lingua pt
Copyright © 2020 Vanessa Castagna, Sandra Quarezemin. This is an open-access work distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). The use, distribution or reproduction is permitted, provided that the original author(s) and the copyright owner(s) are credited and that the original publication is cited, in accordance with accepted academic practice. The license allows for commercial use. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.