Collana |
SAIL
Volume 7 | Recensione | Le lingue in Italia, le lingue in Europa: dove siamo, dove andiamo
Abstract
Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.
Keywords Italian Education System • Intercomprehension • Language Education • Europe, Italy • Language Policy • Early foreing language learning • Italian professional training • Legislation • Foreign Language Teaching • Special Educational Needs • Introduzione, politica linguistica • Internationally adopted individuals • Linguistic proficiency • Communicative intercultural competence • Italy • European language policies • EFL in italian schools • World English • Didactics of Culture • Italian Schools Language Policy • European Language Teaching Associations • PAS • Mixed abilities classes • TFA • Common European Framework • Teaching variety-models • Language education • Foreing language Teaching • Multilingual learning approach • Interlinguistic Intercultural mediation • Italian Language Acquisition
Permalink http://doi.org/10.14277/978-88-6969-072-3 | e-ISBN 978-88-6969-072-3 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-073-0 | Pubblicato 01 Marzo 2016 | Lingua it
Copyright © 2016 Carlos Alberto Melero Rodríguez. This is an open-access work distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). The use, distribution or reproduction is permitted, provided that the original author(s) and the copyright owner(s) are credited and that the original publication is cited, in accordance with accepted academic practice. The license allows for commercial use. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.
Introduzione
1 Coordinate Europee e realtà italiana
2 Tre percorsi italiani
3 Alcune sfide per la glottodidattica italiana