Collana |
SAIL
Volume 7 | Recensione | Le lingue in Italia, le lingue in Europa: dove siamo, dove andiamo
Abstract
Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.
Keywords TFA • edulinguistica • formazione insegnanti • Introduzione, politica linguistica • Didactics of Culture • Legislation • European Language Teaching Associations • Italy • flipped training • Multilingual learning approach • Special Educational Needs • Language education • Teaching variety-models • Mixed abilities classes • Italian professional training • Foreing language Teaching • EFL in italian schools • PAS • educational linguistics • Early foreing language learning • glottodidattica • Europe, Italy • Italian Education System • Internationally adopted individuals • European language policies • Italian Language Acquisition • Linguistic proficiency • Communicative intercultural competence • Italian Schools Language Policy • Foreign Language Teaching • Common European Framework • Language Policy • linguistica educativa • Intercomprehension • Interlinguistic Intercultural mediation • Language Education • World English
Permalink http://doi.org/10.14277/978-88-6969-072-3 | e-ISBN 978-88-6969-072-3 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-073-0 | Pubblicato 01 Marzo 2016 | Lingua it
Copyright © 2016 Carlos Alberto Melero Rodríguez. This is an open-access work distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). The use, distribution or reproduction is permitted, provided that the original author(s) and the copyright owner(s) are credited and that the original publication is cited, in accordance with accepted academic practice. The license allows for commercial use. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.
Introduzione
1 Coordinate Europee e realtà italiana
2 Tre percorsi italiani
3 Alcune sfide per la glottodidattica italiana