EL.LE

Educazione Linguistica. Language Education

Bisogni linguistici specifici e accessibilità glottodidattica. Nuove frontiere per la ricerca e la didattica

open access | peer reviewed
    a cura di
  • Michele Daloiso - Università degli Studi di Parma, Italia - email
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile
Abstract

Keywords IndividualisationChinese childrenCognitive LinguisticsPhonological processingLatinVocabularyIndividualised language teachingAssessmentInput processingBiLSDyslexiaAccessibilityPlurilingualismSpecific Linguistic NeedsLanguage disordersDevelopmental dyslexiaChinese dyslexia morphological processingGrammar instructionReading comprehensionDidactic actionOrthographic processingChinese readingLanguage teaching accessibility modelDitacticsSpecific Language NeedsAssessment modelLanguage assessmentFeedbackItalian literatureItalian L2

Permalink http://doi.org/10.30687/ELLE/2280-6792/2017/18 | Pubblicato 30 Novembre 2017 | Lingua it