EL.LE Educazione Linguistica. Language Education

Rivista | EL.LE
Fascicolo monografico | 6 | 3 | 2017

Bisogni linguistici specifici e accessibilità glottodidattica. Nuove frontiere per la ricerca e la didattica

open access | peer reviewed
    a cura di
  • Michele Daloiso - Università degli Studi di Parma, Italia - email
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile
Abstract

Keywords Assessment modelItalian L2Language assessmentAccessibilityDidactic actionDitacticsIndividualisationOrthographic processingDyslexiaVocabularyPhonological processingGrammar instructionLatinDevelopmental dyslexiaIndividualised language teachingInput processingChinese dyslexia morphological processingChinese readingCognitive LinguisticsSpecific Language NeedsReading comprehensionSpecific Linguistic NeedsAssessmentBiLSChinese childrenLanguage teaching accessibility modelFeedbackPlurilingualismItalian literatureLanguage disorders

Permalink http://doi.org/10.30687/ELLE/2280-6792/2017/18 | Pubblicato 30 Novembre 2017 | Lingua it

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