EL.LE

Educazione Linguistica. Language Education

Bisogni linguistici specifici e accessibilità glottodidattica. Nuove frontiere per la ricerca e la didattica

open access | peer reviewed
    a cura di
  • Michele Daloiso - Università degli Studi di Parma, Italia - email
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile
Abstract

Keywords Language disordersSpecific Linguistic NeedsVocabularyDevelopmental dyslexiaChinese dyslexia morphological processingOrthographic processingPlurilingualismItalian L2DyslexiaPhonological processingDidactic actionLatinItalian literatureIndividualised language teachingReading comprehensionAssessment modelLanguage teaching accessibility modelBiLSAccessibilityAssessmentLanguage assessmentCognitive LinguisticsChinese childrenGrammar instructionInput processingChinese readingSpecific Language NeedsDitacticsIndividualisationFeedback

Permalink http://doi.org/10.30687/ELLE/2280-6792/2017/18 | Pubblicato 30 Novembre 2017 | Lingua it