EL.LE

Educazione Linguistica. Language Education

Bisogni linguistici specifici e accessibilità glottodidattica. Nuove frontiere per la ricerca e la didattica

open access | peer reviewed
    a cura di
  • Michele Daloiso - Università degli Studi di Parma, Italia - email
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile
Abstract

Keywords IndividualisationSpecific Language NeedsChinese childrenLanguage disordersChinese readingLanguage assessmentLatinItalian L2Grammar instructionDitacticsInput processingDyslexiaSpecific Linguistic NeedsCognitive LinguisticsPhonological processingBiLSVocabularyAccessibilityAssessmentDidactic actionFeedbackChinese dyslexia morphological processingDevelopmental dyslexiaAssessment modelLanguage teaching accessibility modelIndividualised language teachingOrthographic processingItalian literatureReading comprehensionPlurilingualism

Permalink http://doi.org/10.30687/ELLE/2280-6792/2017/18 | Pubblicato 30 Novembre 2017 | Lingua it