Collana | Ca’ Foscari Japanese Studies
Monografia | E-learning sostenibile per la didattica del giapponese
Capitolo | 2 • Progettare per una didattica non coercitiva
Abstract
2.1 Dalle macchine meccaniche per insegnare alle applicazioni Web. – 2.2 Prospettive e-learning per lo studio del giapponese in ambiente PLE. – 2.3 Vantaggi e svantaggi della navigazione libera. – 2.4 Peculiarità degli studenti della generazione Z. – 2.5 L’instructional design: progettare per l’istruzione.
Presentato: 25 Settembre 2020 | Accettato: 16 Luglio 2021 | Pubblicato 17 Novembre 2021 | Lingua: it
Copyright © 2021 Alessandro Mantelli. This is an open-access work distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). The use, distribution or reproduction is permitted, provided that the original author(s) and the copyright owner(s) are credited and that the original publication is cited, in accordance with accepted academic practice. The license allows for commercial use. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.
Permalink http://doi.org/10.30687/978-88-6969-554-4/002