Series | SAIL
Volume 7 | Review | Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

open access | peer reviewed
    edited by
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile

Abstract

Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.

Keywords Mixed abilities classesEurope, ItalyLanguage Policyformazione insegnantiPASTeaching variety-modelsflipped trainingglottodidatticaSpecial Educational NeedsItalian Language AcquisitionMultilingual learning approacheducational linguisticsIntercomprehensionLegislationEuropean language policiesEFL in italian schoolsedulinguisticaItalian professional trainingInterlinguistic Intercultural mediationDidactics of CultureItalian Schools Language PolicyInternationally adopted individualsLanguage educationCommunicative intercultural competenceItalyCommon European FrameworkLanguage EducationTFAlinguistica educativaItalian Education SystemForeing language TeachingForeign Language TeachingEarly foreing language learningIntroduzione, politica linguisticaLinguistic proficiencyEuropean Language Teaching AssociationsWorld English

Permalink http://doi.org/10.14277/978-88-6969-072-3 | e-ISBN 978-88-6969-072-3 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-073-0 | Published March 1, 2016 | Language it