Miscellanea

Ricerche 2020

Carlo Frappi    Università Ca’ Foscari Venezia, Italia     ORCID iD

Paolo Sorbello    Università Ca’ Foscari Venezia, Italia

Il volume raccoglie saggi dedicati allo spazio caucasico e centro-asiatico, derivanti in gran parte dalle relazioni presentate, nel dicembre e aprile 2019, al convegno annuale dall’Associazione per lo Studio in Italia dell’Asia centrale e del Caucaso e alla XIII Giornata di Studi Armeni e Caucasici organizzata dal Dipartimento di Studi sull’Asia e Africa Mediterranea di Ca’ Foscari. Il volume rispecchia le differenti linee di ricerca seguite dagli studiosi che si occupano dell’area. Ne fanno parte studi di diversa matrice disciplinare: da contributi di carattere storico e filologico a studi contemporanei di taglio linguistico, letterario e politologico.

Keywords: Armenia (late 19th century). IItalian and German translation. 13th-century Umbria. Ossetian Poetry. Iron Fӕndyr. Eurasia, Nazarbayev. Russian FL. Gappo Baev. Armenia Magazine Torino. Wastyrǵi. Armenian Church. Mother of Orphans (Widow). Language policy. Armenian-Italian Community. Institution building. Armenian Genocide. Italian Press. Urban form. Armenian Epigraphy. Paris Peace Conference. Wilsonianism. Nart epos. Russian Literature. Nation Brand. Ossetians. Orientalism. France (late 19th century). Post-soviet City. Svan. New Orientalism. Public opinion (late 19th century). Alardy. Identity. Azerbaijan. Wacilla. Society. Tbilisi. Caucasus. Conflict management. Nationalism. Minorities. Georgia. Sectarianism. Nostalgia. Armenian Press. San Domenico in Orvieto. Kosta Khetagurov. Central Asia. Sociolinguistics. Kazakhstan. Derussification. Nation Identity. Diaspora. Self-determination. Armenian communities in Italy. Abkhazians. Symbolic space. Monastery of Santo Spirito. Lexical and morpho-syntactic gloss. Via Francigena. Latin Epigraphy. Turkey. Kartvelian. the Other. Political Debate. Protests. Circassians. Language planning. Imperialism.

Pubblicato: 22 Ottobre 2020

Lingua: en, it