Series | SAIL
Volume 7 | Review | Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

open access | peer reviewed
    edited by
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile

Abstract

Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.

Keywords EFL in italian schoolseducational linguisticsTFAPASEurope, ItalyItalian Language AcquisitionCommunicative intercultural competenceEarly foreing language learningForeing language TeachingLanguage educationInterlinguistic Intercultural mediationformazione insegnantiglottodidatticaEuropean Language Teaching AssociationsCommon European FrameworkInternationally adopted individualsItalian Schools Language PolicyLegislationIntroduzione, politica linguisticaDidactics of CultureLanguage EducationedulinguisticaMultilingual learning approachItalian professional trainingWorld EnglishSpecial Educational NeedsIntercomprehensionTeaching variety-modelsForeign Language TeachingLanguage Policylinguistica educativaItalian Education SystemItalyMixed abilities classesLinguistic proficiencyflipped trainingEuropean language policies

Permalink http://doi.org/10.14277/978-88-6969-072-3 | e-ISBN 978-88-6969-072-3 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-073-0 | Published March 1, 2016 | Language it