Home > Catalogo > EL.LE > 1 | 2 | 2012 > Rete AIM: una rete per la promozione e la diffusione della lingua e della cultura italiane nel mondo

Greta Mazzocato

Maria Grazia Menegaldo

DOWNLOAD PDF

This article talks about Rete AIM’s role, aims and actions. Rete AIM’s purpose is to gather associations of Italianists and Schools of Italian all over the world in order to promote Italian language and culture in the world and improve the quality of language teaching. Its reg- istered office is at Laboratorio itals, in the Centro di Didattica delle Lingue del Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati, at the Ca’ Foscari University of Venice.

Pubblicato
01 Luglio 2012