Home > Catalogo > Eurasiatica > Armenia, Caucaso e Asia Centrale

Miscellanea

Armenia, Caucaso e Asia Centrale

Ricerche 2019

Giorgio Comai    Osservatorio Balcani e Caucaso Transeuropa/Centro per la Cooperazione Internazionale     ORCID iD

Carlo Frappi    Università Ca’ Foscari Venezia, Italia     ORCID iD

Giovanni Pedrini    Dipartimento di Studi Umanistici Università Ca' Foscari di Venezia

Elena Rova    Università Ca’ Foscari Venezia, Italia     ORCID iD

scarica PDF

Questo nuovo volume della serie «Eurasiatica. Quaderni di studi su Balcani, Anatolia, Iran, Caucaso e Asia Centrale» delle Edizioni Ca’ Foscari di Venezia raccoglie diversi articoli dedicati all’Armenia, al Caucaso e all’Asia Centrale. Il volume rispecchia alcune delle principali linee di ricerca portate avanti in questi ultimi anni dagli studiosi italiani e internazionali. Ne fanno pertanto parte articoli di carattere filologico, storico, economico e politico che affrontano numerosi temi di rilievo per la conoscenza di queste regioni, caratterizzate tanto da una tradizione culturale di grande ricchezza quanto da una crescente rilevanza nello scenario politico contemporaneo.

Keywords:

South Ossetia. Rangeland in mountain areas. Iosafat Barbaro. Abd ul-Qādir ibn Ghaybi Marāghī. Abkhazia. Samarkand. Minor Powers. Kura-Araxes culture. Tangut. Early Kurgan period. Iron fӕndyr. Sino-Persian relations. Nagorno Karabakh. South Caucasus. Fireplaces. Sociolinguistics. Shash Maqom. Kurgans. al-Fārābī. ‘Cagi Acmet’ world-map. Persia. Sultan Suleiman II. International Organisations. Georgian. Extractive institutions. Lexical influence. Baghdad. Wakhan Pamir (Afghanistan). Doghlauri. Gegharot. ʿAlid diaspora. Archaeology. Caucasus. De facto States. Medieval Islamic geography. Sickle blades. Sayat Nova. Ashuq-gusan. Hissorak. Turkish-Iranian contacts. De facto states. Timurid Culture Bukhara. Defter. Herat. Royal Tombs. Diplomazia Umanitaria. G. Het’um of Korigos. Post-soviet City. Niche Diplomacy. Gastaldi. Manichaeism. Post-Soviet space. al-Kindī. Early Bronze Age. Heroes. On Ikki Muqam. Urban redevelopment. Late Bronze Age. Cagi Acmet. Vopell. Turkestan. Islam in Tang China. Maqām. Buddhism. Sociolinguistics, Language Policy, Georgian Language, Education, Press. Nizari Ismailism. Russianisms. Kashgar. ‘ibn-Sinā. Central Asia. Arab Islamic Art Music. Aradetis Orgora. Ottoman Empire. Turkistan. Funerary customs. Sarmatia. Obsidian. Cultures and identities in the Afghan Pamir. EU-Russia Relations. Language contact. Ossetian poetry. Eastern Turkey. Bronze Age. Muhit. Ramusio. B. Central Asian Art Music. Projectile points. Lchashen-Tsitelgori. Kosta Chetagurov. Georgia. Sos Höyük. Ad hoc tools. Wakhi. Uighur titles. Iron Age. Armenian. Cooperation towards development. Lexical and morpho-syntactic gloss. Safī al-Dīn. Kura-Araxes. Hearths. Southern Caucasus. Mountain communities of Pamir. C. Shida Kartli. Middle Persian Texts. Khiva. Azerbaijani language. Zaravšan. Khatay. Late Chalcolithic. Matcha. High mountain pastoralism. Simulacrization. Yaghnob. Heart-shaped world map. Kalmyk language. Arsarot. Azerbaijani. Italian translation. Flint. Sogdians. Mantìq. Political economy. Yaghnobis. Post-soviet Conflicts. Yerevan. Azerbaigian.

Pubblicato: 17 Ottobre 2019

Lingua: en, it

ISBN (print): 978-88-6969-341-0    ISBN (ebook): 978-88-6969-340-3

permalink http://doi.org/10.30687/978-88-6969-340-3