Lingue dei segni e sordità

Collana | Lingue dei segni e sordità
Miscellanea | Insegnare la LIS e la LISt all’università
Capitolo | La formazione dei formatori alla LIS/LIST e delle figure professionali dedicate

La formazione dei formatori alla LIS/LIST e delle figure professionali dedicate

Abstract

The training of LIS/LIST trainers, interpreters, and Communication Assistants presents several challenges in relation to the assessment of deafness and respect for the natural rights of the Deaf. There is a lack of clear guidelines on interpreter training within universities. Questions regarding the involvement of Deaf LIS teachers, as well as the training and recognition of Communication Assistants, remain unresolved. It is essential to expand the training content in line with European guidelines, including LIS descriptors (Complementary Volume of the CEFR), and to raise the level of trainer preparation.


Open access | Peer reviewed

Presentato: 15 Gennaio 2024 | Accettato: 05 Giugno 2024 | Pubblicato 11 Dicembre 2024 | Lingua: it

Keywords InclusionLinguistic rightsInteractivityNew professional skillsEmpathy


leggi questo capitolo