Series | SAIL
Volume 7 | Review | Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

Languages in Italy, Languages in Europe: Where We Are, Where We Are Going

open access | peer reviewed
    edited by
  • Carlos Alberto Melero Rodríguez - Università Ca’ Foscari Venezia, Italia - email orcid profile

Abstract

Il volume fotografa lo stato attuale della politica linguistica italiana in relazione con quella europea, concentrandosi su alcuni argomenti di particolare interesse. È diviso in tre parti: la prima parte offre le coordinate generali sulla politica linguistica, la seconda parte si concentra su alcuni ‘percorsi’ che si stanno avviando in Italia e, per ultimo, nella terza parte, si affrontano alcune delle s de che sta affrontando la glottodidattica italiana in questo secondo decennio del XXI secolo.

Keywords Linguistic proficiencyformazione insegnantiDidactics of CultureedulinguisticaMixed abilities classesInternationally adopted individualsTFAEurope, ItalyIntroduzione, politica linguisticaLegislationCommon European FrameworkLanguage educationflipped trainingeducational linguisticsForeign Language TeachingItalian Language AcquisitionEarly foreing language learningEuropean language policiesItalian professional trainingMultilingual learning approachSpecial Educational NeedsEuropean Language Teaching AssociationsInterlinguistic Intercultural mediationEFL in italian schoolsLanguage EducationWorld EnglishItalylinguistica educativaItalian Education SystemCommunicative intercultural competenceForeing language TeachingLanguage PolicyIntercomprehensionItalian Schools Language PolicyPASTeaching variety-modelsglottodidattica

Permalink http://doi.org/10.14277/978-88-6969-072-3 | ISBN (PRINT) 978-88-6969-073-0 | e-ISBN 978-88-6969-072-3 | Published March 1, 2016 | Language it

downloadfile_download

  • file_download 1214
  • search 3350

Table of contents