« articolo precedente | articolo successivo »

Research Article

Lo sviluppo della competenza traduttiva e l’uso della traduzione nella didattica delle lingue moderne

Ruggiero Pergola    Università degli Studi di Bari «Aldo Moro», Italia

In everyday communication, both in specialized and non-specialized contexts, translation plays a pivotal role. Although it was considered an outsider in language teaching for decades, translation has now been rehabilitated and should now be considered a major component for language teachers and students. This paper addresses the development of translation competence and the use of translation in teaching and learning modern languages and analyses the main theories and models which describe the acquisition of translation competence in translation training.

Keywords: Language teaching. Second language learning. Translation competence. Translation training. Translation in language teaching.

Submitted: 15 Dicembre 2019
Accepted: 10 Maggio 2020