Home > Catalogo > I libri di Ca’ Foscari > I rapporti internazionali nei 150 anni di storia di Ca’ Foscari > Giovanni Stiffoni, Ca’ Foscari e la Società europea di cultura
« capitolo precedente | capitolo successivo »

Capitolo

Giovanni Stiffoni, Ca’ Foscari e la Società europea di cultura

Antonio Trampus    Università Ca’ Foscari Venezia, Italia     ORCID iD

DOWNLOAD PDF

After the World War 2 the birth of the European Society of Culture, founded in Venice by Umberto Campagnolo, was the basis for the development of a culture of peace and democracy that directly involved Ca’ Foscari University’s professors. Giovanni Stiffoni (1934-1994), in particular, worked as a scholar and teacher to develop relations with Spain as this gradually emerged from the dictatorship.

keywords: European Society of Culture. Peace and democracy. Giovanni Stiffoni. Spain. Ca’ Foscari University.

Pubblicato: 20 Ottobre 2018
permalink: http://doi.org/10.30687/978-88-6969-265-9/008