Storie dell’arte contemporanea

Collana | Storie dell’arte contemporanea
Miscellanea | Curatorial studies
Capitolo | Reenactment, autorialità e copyright infringement: alcune riflessioni sull’Homenaje a Ana Mendieta (1986-1996) di Tania Bruguera

Reenactment, autorialità e copyright infringement: alcune riflessioni sull’Homenaje a Ana Mendieta (1986-1996) di Tania Bruguera

Abstract

The controversial homage of Cuban artist Tania Bruguera (1968) to her compatriot Ana Mendieta (1948‑85) is a particular case of reenactment. In fact, by reenacting the works of Mendieta, Bruguera wishes to re-establish a link between the past and the present of Cuban art, but on the other hand, due to the particular ways in which it is conducted, ends up forcing the very limits and possibilities of reenactment.


Open access | Peer reviewed

Presentato: 19 Giugno 2023 | Accettato: 19 Luglio 2023 | Pubblicato 05 Dicembre 2023 | Lingua: it

Keywords Cuban artReenactmentAna MendietaTania Bruguera


leggi questo capitolo


Se trovi interessanti le nostre pubblicazioni e vuoi ricevere aggiornamenti sulle prossime uscite, iscriviti ora alla nostra newsletter.

x

Newsletter