Home > Catalogo > Quaderni Veneti > 8 | 2019 > Presentare Buzzati (in tema di comunicazione letteraria)

Presentare Buzzati (in tema di comunicazione letteraria)

Patrizia Zambon    Università degli Studi di Padova, Italia

Pubblico qui il testo di un’intervista realizzata per un programma televisivo, un documentario dedicato a Dino Buzzati. Testo inedito che coniuga (si propone di coniugare) l’esigenza di correttezza e singolarità di un’interpretazione critica con quella di sintesi chiarezza e brevità richiesta dalla divulgazione di un argomento letterario.

21 Aprile 2021
07 Ottobre 2020

Keywords: Dino BuzzatiTwentieth-century Italian literatureLiterary communication

Copyright: © 2019 Patrizia Zambon. This is an open-access work distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY). The use, distribution or reproduction is permitted, provided that the original author(s) and the copyright owner(s) are credited and that the original publication is cited, in accordance with accepted academic practice. The license allows for commercial use. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.